Milion ofert wakacyjnych ! Rejsy po morzach i oceanach tel 601 25 62 42 wyloty z Łodzi , Bydgoszczy , Warszawy , Krakowa , Katowic , Gdańska , Rzeszowa , Szczecina ,Wrocławia ! Sam wybierasz skąd fruwasz!:) Gratis zawieziemy Cię i odbierzemy z lotniska ! fruwamyzlodzi.pl

  • Nurkowanie
    Kitesurfing
    Snowboarding Polak za granicą
    Poradnik


    SPIS TREŚCI

    PRZEJŚCIA GRANICZNE
    ORGANIZACJA IMPREZY
    ZAKWATEROWANIE I WYŻYWIENIE BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE

    NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

    ADRESY KOSULATÓW


    SŁOWNIK
    • impreza turystyczna – co najmniej dwie usługi turystyczne objęte wspólną ceną, tworzące jednolity program

    • after-sales service – usługi, które agent zapewnia klientowi po dokończeniu procesu sprzedaży oraz utrzymanie kontaktu z klientem również podczas podróży;

    • odwiedzający – osoba, która podróżuje do innej miejscowości poza swoim stałym miejscem pobytu, której celem podróży nie jest podjęcie stałej pracy w odwiedzanej miejscowości oraz nie korzystającą z noclegu;

    • turysta – osoba, która podróżuje do innej miejscowości poza swoim stałym miejscem pobytu na okres nie przekraczający 12 miesięcy, której celem podróży nie jest podjęcie stałej pracy w odwiedzanej miejscowości i która korzysta z noclegu przynajmniej przez jedną noc;

    • wycieczka – rodzaj imprezy turystycznej, której program obejmuje zmianę miejsca pobytu jej uczestników;

    • transfer – przemieszczanie grup turystów (zwykle na krótkich odległościach) między poszczególnymi etapami podróży, np. z lotniska do hotelu;

    • agent – biuro turystyczne lub osoba, działająca na rzecz touroperatora oraz pośrednicząca w sprzedaży imprez turystycznych w jego imieniu;

    • przewodnik turystyczny – osoba zawodowo oprowadzającą turystów lub odwiedzających po wybranych obszarach, miejscowościach i obiektach oraz udzielającą informacji na ich temat;

    • PAX – określenie osoby pojawiające się w dokumentach podróżnych, np. "2 Pax" oznacza "dwie osoby";

    • rezydent – reprezentant danego touroperatora za granicą, w miejscu wypoczynku klientów;

    • agroturystyka – forma turystyki na terenach wiejskich polegająca na wykorzystaniu miejscowego krajobrazu i dorobku kulturowego wsi, obejmująca usługi takie jak: nocleg, wyżywienie, codzienne prace na terenie gospodarstwa;

    • all-in – wszystkie usługi wliczone w cenę, w opisie wycieczek najczęściej dotyczy wyżywienia;

    • all inclusive – pakiet wliczonych w cenę usług, który oprócz wyżywienia i noclegu obejmuje pozostałe usługi świadczone przez obiekt hotelarski;

    • alternative tourism – forma wypoczynku będąca alternatywą do dużych imprez turystycznych, uprawiana zazwyczaj indywidualnie lub w niewielkich grupach, dążąca do harmonii ze środowiskiem naturalnym i rodzimą kulturą;

    • air services agrement – umowa lotnicza;

    • aircraft grounding - niedopuszczenie do lotu z powodu niekorzystnych warunków;

    • airport tax – opłata lotniskowa pobierana od pasażerów linii lotniczych;

    • APEX (Advanced Purchase Excursion) – taryfa powrotna w lotach rejsowych oferowana przez linie lotnicze na ściśle określonych warunkach;

    • American Plan – taryfa hotelowa obejmująca pełne wyżywienie;

    • allotment – stała lub okresowa rezerwacja usługi turystycznej, z możliwością rezygnacji w każdym terminie bez ponoszenia kosztów;

    • wiza – dokument upoważniający Klienta do wjazdu na terytorium danego kraju;

    • average room rate – przeciętna cena pokoju;

    PRZEJŚCIA GRANICZNE

    Dokumenty

    Wszyscy wyjeżdżający zobowiązani są posiadać najważniejsze dokumenty, dzięki którym będą mogli przekraczać granice oraz w pełni uczestniczyć w wycieczce. Są to:
    • paszport (większość krajów wymaga, aby dokument ten był ważny co najmniej pół roku po planowanym powrocie do kraju);

    • dowód osobisty ( pamiętajmy, że dowód upoważnia jedynie do przekraczania granic w obrębie Unii Europejskiej, poza nią obowiązuje paszport)

    • potwierdzenie wyjazdu i umowa, czyli dokumenty, które przesyłamy Państwu kilka dni po dokonaniu zakupu naszej oferty;

    • wizę wjazdową ( w większości ofert, o wizy ubiega się organizator imprezy.
    Należy pamiętać, że nie ponosimy odpowiedzialności za osoby, które nie zostaną przepuszczone przez granicę z przyczyn niezależnych od biura. Takie przyczyny, to np. zagubienie paszportu i innych dokumentów. Jeżeli z tego powodu klient spóźni się na samolot, na który miał zarezerwowane miejsce, sam będzie musiał pokryć dodatkowe koszty podróży. Jeżeli zagubiony zostanie jeden z dokumentów podróży, (np. bilet lotniczy lub voucher hotelowy) i wymagane będzie wystawienie nowych dokumentów, wówczas klient ponosi koszt w wysokości ok. 40$ od osoby.


    Bagaż

    W podróż autokarem można zabrać zwykle ok. 25 kilogramów w luku bagażowym oraz 10 kilogramów bagażu podręcznego. Jednak linie autokarowe z reguły nie ważą bagażu, liczy sie ilość toreb. Za dodatkowy bagaż przewoźnicy pobierają różne opłaty, zwykle od 50 do 100 zł.

    Jeśli nasza podróż odbywa się samolotem, musimy pamiętać o dopuszczalnym ciężarze bagażu wliczonego w cenę biletu lotniczego. Jego limit najczęściej ustala zarząd konkretnych linii lotniczych, jednak zazwyczaj jest to 20kg + 5 kg bagażu podręcznego o wymiarach: 55 x 40 x 20 cm, tak aby można go było umieścić pod fotelem, przed sobą lub w schowku bagażowym, znajdującym się nad fotelem.

    Za każdy kilogram nadbagażu pasażer sam musi uiścić dodatkową opłatę, którą określa przewoźnik.Wolne od opłat dodatkowych i przewożone zazwyczaj w kabinie pasażerskiej są: składany wózek dziecięcy, torba/koszyk do przenoszenia niemowlęcia lub w pełni składany wózek inwalidzki. Sprzęt specjalny, np.: rower czy deska surfingowa zabierany jest do samolotu za dodatkową opłatą ustaloną przez przewoźnika.

    W związku ze zmianą przepisów lotniczych wprowadzonych na lotniskach Unii Europejskiej, w bagażu podręcznym może znajdować się nie więcej niż 1000 ml płynów, takich jak żele, kremy, tusze do rzęs, perfumy itp., niemniej jednak nie mogą one mieć większej pojemności niż 100 ml każdy. Przepisy te nie dotyczą artykułów zakupionych na tzw., strefach bezcłowych, na których to po okazaniu karty pokładowej można dokonać zakupów artykułów oferowanych przez sklepy wolnocłowe. Natomiast ze względów bezpieczeństwa nie można przewieźć w bagażu m.in. broni lub części do broni, amunicji, petard, sztucznych ogni, scyzoryka, noża, spirytusu, rozpuszczalników, farb, zapałek, substancji trujących. Zaleca się także oznakowanie bagażu podręcznego np. nalepką/przywieszką adresową.


    Na lotnisku

    Jeśli wycieczka obejmuje podróż samolotem, należy pamiętać, że zbiórka grupy odbywa się zawsze dwie godziny wcześniej, w wyznaczonym miejscu na lotnisku. Tam otrzymają Państwo od naszego przedstawiciela dokumenty podróży (bilety i voucher, a w wyjątkowych sytuacjach także potwierdzenie wyjazdu). Ponieważ czas na odprawę jest ograniczony prosimy o punktualność. Ze względu na ściśle określone godziny odlotów należy liczyć się z faktem, iż osoby znacznie spóźnione nie zostaną odprawione. Aby uniknąć nieporozumień co do godziny zbiórki i odlotu, każdy uczestnik imprezy lotniczej zobowiązany jest do potwierdzenia godziny wylotu najpóźniej na 2 dni przed datą wylotu.

    Dokładne godziny odlotów znajdą Państwo na potwierdzeniu rezerwacji, które zobowiązane jest Państwu przekazać biuro podróży, w którym wykupili Państwo wczasy. Biuro podróży ma również obowiązek informować o wszelkich zaistniałych zmianach. Wszystkie firmy przewozowe starają się przestrzegać podanych godzin odlotów i przylotów. Jednakże czasem nie da się uniknąć nieprzewidzianych opóźnień, np. z powodu niekorzystnych warunków pogodowych, wzmożonego ruchu lotniczego albo koniecznych prac konserwacyjnych. Za opóźnienia z przyczyn niezależnych od nas, biuro nie ponosi odpowiedzialności i nie zwraca żadnych dodatkowych kosztów.



    ORGANIZACJA IMPREZY

    Ubezpieczenie

    Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, każdy uczestnik wyjazdu musi być ubezpieczony. Często ubezpieczenie jest wliczone w cenę wyjazdu, a jeśli nie jest, wówczas klient ma obowiązek uiszczenia dodatkowej opłaty ubezpieczeniowej. Wykupując imprezę objęci są Państwo ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz kosztów leczenia. Ubezpieczenie to nie obejmuje chorób przewlekłych, na które ubezpieczony był wcześniej leczony. W takich wypadkach należy wykupić dodatkowe ubezpieczenie.

    W przypadku nagłego zachorowania należy liczyć się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów na miejscu np. wizyta lekarska, realizacja recepty. Koszty te firma ubezpieczeniowa zwraca po powrocie do kraju (wszystkie szczegóły zawarte są w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.

    Czas trwania wycieczki

    Większość ofert dotyczy pobytów tygodniowych lub dwutygodniowych. Za datę rozpoczęcia imprezy uważa się dzień wylotu z Polski. Za datę zakończenia imprezy uważa się dzień powrotu do Polski. Czas trwania imprezy obejmuje pobyt oraz czas potrzebny na dotarcie do miejsca pobytu.

    Doba hotelowa

    Doba hotelowa jest podstawową jednostką, według której liczona jest cena za hotel i jest niepodzielna. Według międzynarodowych standartów doba hotelowa rozpoczyna się w dniu przyjazdu o godzinie 14:00, a kończy się w dniu wyjazdu o godzinie 12:00. Dlatego też, w dniu wyjazdu, niezależnie od godziny odlotu samolotu, muszą Państwo wraz z bagażami opuścić pokoje do godziny 12:00.

    Bardzo często jednak rozpoczęcie doby hotelowej uwarunkowane jest od pory lądowania samolotu - wówczas klienci są kwaterowani bezpośrednio po przylocie bez względu na porę dnia lub nocy. O wyjątkowych sytuacjach poinformuje Państwa nasz konsultant. Hotel nie ingeruje w to ile z doby wykorzystuje klient. Dotyczy to również posiłków. Np. 7 dób hotelowych nie zawsze obejmuje 7 śniadań i 7 obiadokolacji. Może się tak zdarzyć szczególnie w przypadku późnych przylotów lub wczesnych wylotów. W takim przypadku nie przysługuje żadna rekompensata. W gestii hotelu leży to, czy przygotuje w zamian suchy prowiant lub dodatkowy posiłek w innym dniu.

    Opieka rezydenta

    Rezydent to przedstawiciel organizatora wycieczki znajdujący się już na miejscu. Jest on odpowiedzialny za techniczną organizację pobytu, transfery, zakwaterowanie, spotkania informacyjne oraz pośrednictwo w sprzedaży wycieczek fakultatywnych. Rezydent jednak nie jest zakwaterowany z grupą w tym samym hotelu, ani nie spędza z nią 24 h na dobę. Zazwyczaj ustala kilka razy w tygodniu dyżury, na których udziela wszystkich potrzebnych informacji. W sytuacjach awaryjnych można się z nim skontaktować pod podanym przez niego numerem telefonu.

    Ponadto, w każdym hotelu znajduje się tablica informacyjna, na której widnieją niezbędne dla klientów wiadomości, dotyczące dyżurów rezydenta, kontaktu w sytuacjach awaryjnych oraz informacje związane z powrotem do Polski.

    Wycieczki fakulatywne

    Są to wycieczki nie objęte naszą ofertą w Polsce, ale dostępne już na miejscu i organizowane przez naszego kontrahenta. To on udzieli Państwu dokładnych informacji już na początku pobytu. W większości przypadków są prowadzone przez licencjonowanych, polskojęzycznych przewodników. Organizowane na miejscu wycieczki fakultatywne wymagają zebrania minimalnej ilości uczestników.

    Zniżki dla dzieci

    Aby odnaleźć oferty przygotowane specjalnie z myślą o dzieciach, należy zwrócić uwagę na dopisek "oferta rodzinna" albo "dla rodzin z dziećmi". Wjazd przygotowany "rodzinnie" szczególnie uwzględnia obecność dzieci, zarówno pod kątem finansowym, jak i przygotowanych przez organizatora atrakcji. Jednak – z reguły każda oferta obejmuje podstawowy pakiet zniżek dla dzieci.
    • Dziecko do 2 roku życia nie jest objęte opłatą biletową. Zazwyczaj podróżuje na kolanach opiekunów i nie zajmują oddzielnego miejsca. Dlatego też płacą tylko ubezpieczenie i opłaty lotniskowe.

    • Dziecko do 12 roku życia z reguły płaci jedynie cenę transportu, ale jest to uzależnione od wewnętrznych ustaleń hotelu.

    • Dzieci poniżej 18 roku życia mogą podróżować samodzielnie, jednak tylko za zgodą rodziców potwierdzoną notarialnie.

    ZAKWATEROWANIE I WYŻYWIENIE

    Hotel

    Międzynarodowe oznakowanie standartu hoteli jest wyrażane liczbą gwiazdek i choć występują pewne różnice, to zazwyczaj:
    • 2 gwiazdki oznaczają hotele, pensjonaty i apartamenty z podstawowym wyposażeniem;

    • 3 gwiazdki oznaczają hotele, pensjonaty i apartamenty klasy średniej;

    • 4 gwiazdki oznaczają hotele, pensjonaty i apartamenty klasy średniej o podwyższonym standardzie;

    • 5 gwiazdek oznaczają obiekty najwyższej klasy, z doskonałą obsługą i wyposażeniem.
    Przed zakupem imprezy warto dokładne zapoznać się z aktualną ofertą i dokonać wyboru takiego hotelu, który spełni Państwa oczekiwania i będzie odpowiadał możliwościom finansowym.>

    Większość hoteli składa się z budynku głównego i pawilonów lub bungalowów. Biuro podróży nie ma wpływu na przydział pokoi, jest to w pełni uzależnione od ilości wolnych miejsc. Standardowy pokój to pokój dwuosobowy. Wykupując pobyt dla trzech lub czterech osób w jednym pokoju należy liczyć się z tzw. dostawką, czyli wstawieniem do pokoju dodatkowego, składanego lub przenośnego łóżka z materacem i pościelą, co zmniejsza komfort zakwaterowania. Jest to istotne zwłaszcza w krajach o upalnym klimacie - w wielu hotelach klimatyzacja jest sterowana centralnie i nie można jej ustawiać samodzielnie.

    Większość hoteli znajduje się w miejscowościach turystycznych czy w większych kompleksach turystycznych. Nieodłączną częścią tego typu miejsc jest nocna rozrywka: restauracje, dyskoteki, kluby nocne, animacje na wolnym powietrzu, stąd należy być przygotowanym na hałas i ruch nawet w późnych godzinach nocnych.

    Za przedmioty wartościowe pozostawione w pokoju hotel nie ponosi odpowiedzialności. W każdym hotelu znajdują się sejfy, które można wynająć za drobną opłatą i tam zdeponować paszporty, bilety, pieniądze, biżuterię itp.

    W przypadku ofert specjalnych lub ofert typu "last minute" biuro zastrzega sobie prawo zmiany hotelu, z zachowaniem kategorii zakwaterowania.

    Posiłki

    Wykupując posiłki na czas trwania wyjazdu, należy liczyć się z tym, że menu najczęściej obejmuje potrawy kuchni międzynarodowej wzbogaconej o miejscowe specjały, a napoje do obiadokolacji są dodatkowo płatne. Posiłki mogą być podawane na dwa sposoby, zależnie od zwyczajów hotelu: w formie bufetu (tzw. szwedzki stół, do którego podchodzimy kilkakrotnie, w zależności od potrzeb) lub serwowane do stolika. Każdy hotel ma własne, wewnętrzne przepisy ustalające godziny posiłków oraz menu.

    W niektórych hotelach w pokojach znajdują się mini bary. Ich zawartość jest codziennie sprawdzana i uzupełniana, a rachunek za użyte napoje należy uiścić w recepcji w dniu wyjazdu.

    BEZPIECZEŃSTWO I ZDROWIE

    W kraju docelowym zalecamy ostrożność w jedzeniu i piciu, gdyż miejscowa flora bakteryjna różni się od tej, do której są Państwo przyzwyczajeni. Kuchnie egzotyczne różnią się znacznie od polskiej w sposobie przyrządzania i w składnikach, a wraz ze zmianą klimatu i wody może to powodować dolegliwości żołądkowe.

    Na plaży trzeba pamiętać o kremach do opalania z wysokim filtrem UV, okularach słonecznych oraz nakryciu głowy, podczas przebywania na słońcu.

    Należy także być ostrożnym w stosunku do egzotycznej fauny, zwłaszcza owadów, które mogą dostać się wszędzie, zwabione np. żywnością pozostawioną w pokojach. Dlatego radzimy Państwu przed wyjazdem zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze lekarstwa, które mogą okazać się niezbędne przy problemach zdrowotnych: środki przeciwko insektom, środki zapobiegające niestrawności i problemom żołądkowym, środki przeciwgorączkowe i przeciwbólowe oraz medykamenty używane przez Państwa w przewlekłych schorzeniach. Warto zabrać je ze sobą, ponieważ w zagranicznych aptekach lekarstwa występują pod innymi nazwami niż w kraju.

    W nagłym przypadku, gdy zachodzi konieczności wizyty u lekarza, hospitalizacji lub specjalistycznej opieki, klient jest zobowiązany zgłosić to telefonicznie rezydentowi oraz ubezpieczycielowi. Numery telefonów do ubezpieczyciela oraz numer polisy ubezpieczeniowej znajdą Państwo w dokumentach podróży. W większości hoteli znajdują się gabinety lekarskie, w których w wyznaczonych przez hotel godzinach dyżuruje lekarz i/lub pielęgniarka.

    NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
    1. Jak dokonać rezerwacji?
      Wycieczkę można zarezerwować za pomocą serwisu internetowego, w salonie sprzedaży lub dzwoniąc na numer infolinii. Nasi sprzedawcy pomogą wybrać najlepszą ofertę i doradzą w każdej kwestii związanej z podróżą.
    2. Co oznacza oferta first minute?
      Jest to pełnowartościowa oferta turystyczna, z której można skorzystać po obniżonej cenie, dokonując zakupu z dużym czasowym wyprzedzeniem.
    3. Co oznacza oferta last minute?
      Jest to pełnowartościowa oferta turystyczna, z której można skorzystać po obniżonej cenie, zakupiona w ostatniej chwili, zazwyczaj na kilka dni przed wyjazdem.
    4. Co to jest turnus?
      Turnus jest to całkowity czas trwania imprezy turystycznej, od chwili wyjazdu do powrotu.
    5. W jaki sposób można dokonać płatności za imprezę?
      Za imprezę można zapłacić gotówką, kartą płatniczą, bądź przelewem bankowym.
    6. Co się zawiera w cenie wycieczki?
      To, co zawiera się w cenie imprezy jest określone w umowie – zgłoszenie, podpisywanej przez Klienta. W zależności od oferty wybranej przez Klienta cena wycieczki może zawierać: transport (samolot, autokar lub dojazd własny), zakwaterowanie i wyżywienie (zgodnie z ofertą), transfer lotnisko – hotel – lotnisko, ubezpieczenie KL, NNW i bagaż oraz opiekę rezydenta bądź pilota na miejscu.
    7. Co to jest suma ubezpieczenia?
      Suma ubezpieczenia jest to najwyższa kwota pieniężna, którą zakład ubezpieczeń może wypłacić za szkody poniesione przez osobę ubezpieczoną. Wysokość sumy ubezpieczenia jest zawarta w umowie ubezpieczenia oraz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
    8. Czy rezerwacja ponosi za sobą jakieś koszty?
      Dokonanie rezerwacji wstępnej nie wiąże się z żadnymi kosztami. Dokonanie rezerwacji stałej (końcowej, potwierdzonej) wiąże się z podpisaniem umowy – zgłoszenie i wpłaceniem zaliczki, bądź całości kwoty za rezerwację. Ewentualne anulowanie tej rezerwacji jest związane z kosztami wg aktualnych Ogólnych Warunków Uczestnictwa danego touroperatora.
    9. Kiedy należy zapłacić za usługę?
      Warunki płatności są zawarte w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa każdego touroperatora/organizatora danej imprezy. Na ogół przy podpisaniu umowy – zgłoszenia Klient wpłaca zaliczkę lub całość za rezerwację, w zależności ile jest dni przed wyjazdem.
    10. Czy składając rezerwacje przez Internet można z niej zrezygnować?
      Z rezerwacji Internetowej można zrezygnować nie ponosząc żadnych kosztów, ponieważ jest to tylko rezerwacja wstępna.
    11. Co to jest doba hotelowa?
      Doba hotelowa jest podstawową jednostką, według której liczona jest cena za hotel i jest niepodzielna. Według międzynarodowych standardów doba hotelowa rozpoczyna się w dniu przyjazdu o godzinie 14:00, a kończy się w dniu wyjazdu w godzinach 10:00 - 12:00. W zależności od touroperatora, godziny dób hotelowych w niektórych hotelach mogą się różnić.
    12. Czy wahania kursów walut mają wpływ na cenę imprezy?
      Zgodnie z postanowieniem Ustawy o Usługach Turystycznych cena imprezy nie może się zmienić później niż na 21 dni przed wylotem. Czy opłaty lotniskowe i opłaty paliwowe są wliczone w cenę wycieczki? W zależności od touroperatora, w/w opłaty są wliczone lub nie. Przy dokonaniu rezerwacji stałej (końcowej, potwierdzonej) oraz podpisaniu umowy – zgłoszenie Klient jest informowany o ostatecznej cenie imprezy.
    13. Czy można zrezygnować z wycieczki po zarezerwowaniu jej w salonie sprzedaży?
      Tak. Rezygnacja z zarezerwowanej wycieczki jest: - bezkosztowa, jeżeli była to rezerwacja wstępna, - kosztowa, jeśli była to rezerwacja stała (końcowa, potwierdzona). Koszty rezygnacji są wyliczone wg aktualnych Ogólnych Warunków Uczestnictwa danego touroperatora.
    14. Czy dane osobowe Klientów, którzy dokonują rezerwacji przez Internet są bezpieczne?
      Zgodnie z polityką prywatności dane osobowe Klientów korzystających z serwisu są chronione przez Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych.
    15. W jaki sposób mogę dowiedzieć się, kto jest organizatorem wycieczki?
      Klienci mogą uzyskać informację o tym, kto jest organizatorem wybranej przez nich imprezy turystycznej, przez sprzedawcę w salonie lub call center. Czy dokonanie płatności kartą pociąga za sobą dodatkowe koszty? Płacąc kartą Klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.
    16. Do jakiego wieku dzieci mają zniżki?
      Dzieci maja zniżki w zależności od touroperatora i jego oferty, ilości podróżujących osób dorosłych i dzieci oraz wybranej opcji zakwaterowania.
    17. W jakich przypadkach impreza turystyczna może zostać odwołana?
      Impreza turystyczna może zostać odwołana między innymi z powodu zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych, stanu wojny, niestawienia się uczestników w miejscu zbiórki, niekorzystnych warunków pogodowych, braku wymaganego minimum uczestników wskazanego w umowie.
    18. Jaką zaliczkę należy wpłacić po dokonaniu rezerwacji?
      W zależności od touroperatora, zaliczka może być kwotowa lub procentowa, a jej wartość zależna jest od touroperatora i jest ona określona o Ogólnych Warunkach Uczestnictwa danego touroperatora.
    19. Jakie dokumenty należy przesłać po dokonaniu wstępnej rezerwacji wycieczki?
      Po złożeniu rezerwacji wstępnej należy skontaktować się z pracownikiem salonu sprzedaży lub call center w celu dopełnienia formalności i dokonania rezerwacji stałej (końcowej, potwierdzonej). Klient podpisuje umowę – zgłoszenie, której jeden egzemplarz otrzymuje wraz z Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa i jednocześnie wpłaca zaliczkę lub dokonuje całkowitej płatności za rezerwację gotówką, kartą lub przelewem.

    ADRESY KONSULATÓW

    Wybierając się w zagraniczną podróż należy pamiętać, że nawet mimo doskonałej organizacji, mogą się nam przydarzyć trudne sytuacje, np. kradzież pieniędzy, dokumentów, niebezpieczny wypadek albo aresztowanie. Wówczas w naszej sprawie może zainterweniować konsul RP w danym kraju. Departament konsularny MSZ podkreśla, że konsul może wykonywać swoje funkcje jedynie w ramach określonych umowami międzynarodowymi oraz prawem i zwyczajami państwa urzędowania i nie ma możliwości domagania się, aby miejscowe władze traktowały polskich obywateli lepiej, niż traktują obywateli własnego państwa.

    Konsul może interweniować w następujących sytuacjach:
    • w przypadku utraty paszportu lub innych dokumentów (wystawienie tzw. paszportu blankietowego)

    • w przypadku utraty pieniędzy (pomoc w kontakcie z rodziną lub przyjaciółmi, w skrajnych przypadkach nawet pożyczenie pieniędzy na powrót do Polski)

    • w przypadku aresztowania (powiadomienie rodziny, wystąpienie do miejscowych władz i uzyskanie informacji o przyczynach zatrzymania, czasie trwania procedury sądowej, a także ewentualnych możliwościach zwolnienia, dostarczenie listy adwokatów, utrzymanie kontaktu w więzieniu)

    • w przypadku śmierci obywatela polskiego za granicą ( pomoc przy załatwieniu formalności na miejscu oraz zawiadamia krewnych lub przyjaciół w Polsce)
    Konsul nie może:
    • prowadzić Twoich spraw w charakterze adwokata oraz angażować za Ciebie prawników (może natomiast dostarczyć listę adwokatów cieszących się zaufaniem urzędu konsularnego)

    • płacić grzywien, mandatów, długów oraz kosztów sądowych, świadczyć usług, które wykonują biura turystyczne, linie lotnicze, banki oraz towarzystwa ubezpieczeniowe

    • załatwiać zakwaterowania lub uzyskiwać zgody na pracę.
    Adres konsulatu - wybierz kraj:
    Austria Belgia Brazylia Bułgaria Chorwacja Cypr Czechy Dominikana Egipt Francja Zjednoczone Emiraty Arabskie Grecja Hiszpania Holandia Indie Jordania Kenia Kuba Litwa Luksemburg Maroko Niemcy Portugalia Senegal Słowacja Sri Lanka Szwajcaria Tajlandia Tunezja Turcja Węgry Włochy

    Ambasada RP, Hietzinger Hauptstraße 42c, 1130 Wien; P.O. Box 17
    tel. (0-0431) 877-74-44 do 46; fax (0-0431) 877-74-44-238
    e-mail: polambas@ping.at

    Wydział Konsularny, Hietzinger Hauptstraße 42c, 1130 Wien; P.O. Box 17
    tel. (00431) 870-15, fax: 870-15-136
    http://www.brh-gov-pl.or.at/konsulat

    Konsulat RP w Graz
    Konsul Honorowy: Gerold Ortner (niemiecki)
    Hilmteichstrasse 73/1, A-8010 Graz, tel. (0-04331633) 82-51-00
    fax: (0-04331633) 82-51-15
    Godziny urzędowania: wtorek, czwartek 9-12, środa 14-17.30

    Konsulat RP w Innsbrucku
    Konsul Honorowy: Siegfried Resl (niemiecki, angielski)
    Technikerstrasse 1-3, A-6020 Innsbruck
    tel. (0-043512) 28-63-14-00, fax (0-043512) 29-34-61-20
    Godziny urzędowania: poniedziałek-piątek: 9-12

    Konsulat RP w Salzburgu
    Konsul Honorowy: Jürgen Hinterwirth (niemiecki)
    A-5020 Salzburg, Nonntaler Hauptstraße 1
    tel. (0-043662) 84-00-33, 84-00-34; fax: (0-043662) 84-00-33-14
    Godziny urzędowania: poniedziałek-piątek: 15.30-18

    Ambasada RP, Avenue des Gaulois 29, 1040 Bruxelles
    tel. (0-0322) 735-72-12, 733-73-40; fax (0-0322) 736-18-81
    e-mail: polambbxl@free-way.net

    Konsulat Generalny RP w Brukseli
    rue des Francs 28, 1040 Bruxelles
    tel. (0-0322) 735-72-12, 735 73 81, 736-04-64
    fax (0-0322) 736-44-59, 736 04 64
    e-mail: consulbrux@ipmaster.be

    Konsulat RP w La Louvičre
    Konsul Honorowy: Philippe Godfroid
    Avenue des Croix du Feu 9 B, 7100 La Louvičre
    tel.: (0-64) 22-23-49; fax: (0-64) 28-23-82

    Konsulat RP w Gandawie
    Konsul Honorowy: Bohdan Mrozowski (polski, francuski, angielski)
    Konsul Honorowy: Willy Verhelst
    (polski, flamandzki, francuski, angielski)
    Hon. Konsulaat van de Republiek Polen, p/a Pools Centrum
    Manchesterstraat 9 B-9000 Gent
    tel. (0-0309) 251-66-02; fax (0-0309) 251-34-95
    e-mail: ph@vl-polen.be www.vl-polen.be

    Ambasada RP
    SES - Avenida das Naçoes, Qd. 809 Lote 33
    70.423-900 Brasilia-D.F. Caixa Postal 07/0263
    tel. (0-055 61) 443-34-38, 242-92-73
    fax. 242-85-43
    e-mail: embpolon@terra.com.br
    www.polonia.org.br

    Wydział Konsularny
    adres - j.w.
    e-mail: polkons@zaz.com.br
    Konsulat Generalny RP w Sao Paulo
    Rua Monte Alegre, 1791
    CEP 05014-002, Sao Paulo, SP
    tel. (0-05511) 367 -23 - 778, 367 - 25 -778
    fax. (0-05511) 387 - 11 - 921
    e-mail: polonia@dialdata.com.br

    Konsulat Generalny RP w Rio de Janeiro
    Praia de Botafogo 242, 9 andar
    Rio de Janeiro - RJ - Cep: 22250-040
    tel. (0 05521) 2551 - 80 - 88, 2551 - 80 - 47
    fax. 2552 - 50 – 93
    e - mail: konsulatrj@terra.com.br

    Konsulat Generalny RP w Kurytybie
    Rua Agostinho Leăo Júnior 234
    80.030-110 Curitiba-PR. Brasil CxP. 2366
    tel. (0-05541) 264-46-62; fax (0-05541) 264-55-97
    e-mail: polconsu@mps.com.br

    Konsulat RP w Belo Horizonte
    Rua Fernandes Tourinho 718 ap. 1601, CEP: 30.112-902 Belo Horizonte- M.G.
    Konsul Honorowy: Jerzy Markiewicz
    (portugalski, hiszpański, angielski,polski)
    tel. (0 -05531) 3282-55 - 69, fax. 3281 6826
    e-mail: mgmconpl@cdlnet.com.br
    godziny przyjęć: 9.00 - 12.00 i 14.00 - 16.00

    Konsulat RP w Vitorii
    Konsul Honorowy: Adam Emil Czartoryski
    (portugalski, polski)
    Rua Lauro Soares Machado, casa 12,
    Mata do Praia Vitoria E.S - CEP 29025 - 110, Brasil
    tel / fax (0.055 27) 3345 - 38 - 02

    Konsulat RP w Erechim
    Konsul Honorowy: Maria Vanda Krepinski - Groch
    (portugalski, polski)
    Rua Euclides Cunha 114, Erechim - RS, CEP: 89.700-00 Brasil
    Tel. / Fax. (0-055 54) 321-46-49
    e-mail: vandagroch@via-rs.com.br

    Konsulat Honorowy RP w Recife
    Av. Prof. José dos Anjos, 569
    52.110-130 Tamarineira, Recife, PE
    Tel. / Fax. (0 - 055 81) 3431 - 0026
    e - mail: ztbmorais@hotmail.com

    Ambasada RP
    ul. Chan Krum 46, 1000 Sofia
    tel. (0-03592) 987-26-10, 987-26-60, 988-51-81
    fax 987-29-3 BG
    e-mail: polamba@internet-bg.net
    Wydział Konsularny
    adres - j.w.; tel. 981-85-45; fax 986-78-90
    e-mail: polconsul@internet-bg.net
    Konsulat Generalny RP w Warnie
    ul. Sławiańska 18, 9000 Warna
    tel. (0-0 359 52) 60-92-12, 13
    (0-0 359 52) fax 60-92-11
    e-mail: conplvar@techno-link.com

    Ambasada RP, ul. Krležin Gvozd 3, 10000 Zagreb
    tel. (0-03851) 438-45-75, 483-45-79; fax (0-03851) 483-45-76
    tlx (62) 21803 POLSKA YU.
    e-mail: ambasada-polska@zg.tel.hr

    Wydział Konsularny: tel./fax (0-03851) 420-305

    Ambasada Polski na Cyprze:
    12-14 Kennedy Avenue, office 302, 10-87 Nikozja,
    tel: 00357 22753784, 00357 22753517
    wydział konsularny: 00357 22668415, 00357 22668417,
    sekretariat@polamb.org.cy
    e-mail: sekretariat@polamb.org.cy
    Wydział ekonomiczno - handlowy: 00357 22 427077

    Ambasada RP w Nikozji
    11 Acharnon Str. 2027 Strovolos
    1511 Nicosia, P.O. BOX 21648; Cyprus
    tel. (0-0357) 242-70-77; fax (0-0357) 251-06-11
    e-mail: poland@spidernet.com.cv

    Ambasada RP, ul.Valdstejnská 8, 11801 Praha 1
    tel. (0-04202) 575-30-388; fax (0-04202) 573-30-399/135
    tlx (66) 121841 POLAC
    e-mail: ambrpczechy@mbox.vol.cz www.ambol.cz

    Wydział Konsularny
    Vaclavske Namesti 49, 110 00 Praha 1
    tel. (0-04202) 2422 8722-4; fax (0-04202) 2422-7320
    e-mail: konspol@mbox.vol.cz

    Konsulat Generalny RP w Ostrawie
    ul. Blahoslavova 4, 70100 Ostrava
    tel. (0-042069) 611-80-74/6, fax (0-042069) 611-80-73
    tlx (66) 52584 KGO C
    http://filus.edu.pl./konsul
    e-mail: konsulatrp.ostrawa@grendel.cz

    Konsulat RP w Brnie
    Konsul Honorowy: Petr Mrkývka
    ul. kpt, Jarose 25 Brno, Republika Czeska
    tel./fax (0042 05) 45 21 56 67
    e-mail: mrkev@law.muni.cz

    Brak placówki dyplomatycznej.
    Ambasador RP w Wenezueli akredytowany jest również w Republice Dominikańskiej.
    Konsulat RP w Santo Domingo
    Konsul Honorowy: José Radhames Minino Rodriguez
    (hiszpański)
    Los Nogales No. 7, Ens. Bella Vista, Santo Domingo
    República Dominicana
    tel. 532-54-13, 532-78-98; fax 533-21-100
    e-mail: Jose.minino@codetel.net.do

    Ambasada RP w Kairze:
    5 El Aziz Osman Str., Zamalek, Cairo
    Arab Republic of Egypt
    tel. (0-0202) 736-74-56, 735-95-83
    fax. (0-0202) 735-54-27
    e-mail: sahafa@bolanda.org
    strona internetowa: www.bolanda.org

    Wydział Konsularny:
    tel. (0-0202) 735-54-16
    fax. (0-0202) 735-27-18
    e-mail: consul@bolanda.org

    Wydział Ekonomiczno-Handlowy:
    8, Ahmed Nassim St., Dokki, Cairo
    tel. (+20) 2 3379683, 2 3379687, 2 3379689
    fax (+20) 2 7609353

    Konsulat RP w Aleksandrii:
    Konsul Honorowy: Samy Aly el Rashidy (arabski, angielski)
    25 Talaat Harb St., Alexandria
    tel. (002-03) 487-04-07
    fax. 486-95-17
    e-mail: aeb@glbalnet.con.eg

    Konsulat RP w Port Said:
    Konsul Honorowy: Said Aly
    23 July˛/ Abu El Feda Str., Port Said P.O. Box 335, Code 42511
    tel. (002-66) 32-48-79, 32-27-49
    fax. 32-49-93
    e-mail: dominion@dominion.com.eg

    Abu Dhabi, Delma Street, Corner with Karama Street,
    P. O. Box 2334, ABU DHABI, United Arab Emirates.
    tel. (0-09712) 4465-200; fax 4462-967
    e-mail: polemb@emirates.net.ae
    www.plembassy.gov.ae

    Ambasada RP, 1 rue de Talleyrand, 75007 Paris, France
    tel. (0-033) 14 31 73 405; fax (0-033) 14 31 73 507
    e-mail: 106033.3056@compuserve.com
    www.ambassade.pologne.net

    Konsulat Generalny RP w Paryżu
    5 rue de Talleyrand, 75007 Paris
    tel. (0-033) 14 31 73 422, 14 31 73 404, fax (0-033) 14 31 73 434

    Konsulat Generalny RP w Lille
    45 Boulevard Carnot, 59800 Lille, France
    tel. (0-033) 3-2006-5030, fax (0-033) 3-2006-5824
    e-mail consulpl.lille@wanadoo.fr

    Konsulat Generalny RP w Lyonie
    79 rue Crillon, 69006 LYON, Cédex 06, France
    tel. (0-033) 04 78-93-14-85, 04 78 93 56 37
    tel. komórkowy 0680425917; fax (0-033) 4-78-93-56-37
    tlx: 900860 POLKONS
    e-mail: Amailto:polecolyon@asi.fr konsulat.rp.lyon@wanadoo.fr
    http://www.francja.com/consulat-pl-lyon

    Konsulat Generalny RP w Strasburgu
    2 rue Geiler, 67000 Strasbourg, France
    tel. (0-033) 388 37 23 20
    fax (0-033) 38 83 72 330
    http://ourworld.compuserve.com/homepages/KGSTRASBURG
    e-mail: 100304.3606@compuserve.com

    Konsulat RP w Nicei
    Konsul Honorowy: Eugene Horoux-Horszowski (francuski, polski)
    57, boulevard Victor-Hugo, 06200 Nice; tel. (0-033) 4 938 23 972
    fax 4 938 24 549

    Konsulat RP w Bordeaux
    Konsul Honorowy: Bertrand de Bentzmann (francuski)
    Beraud-Sudreau S.A., 66, rue Giacomo Matteotti
    33072 Bordeaux Cedex
    tel. 5 56 79 50 00; fax 5 56 81 80 45
    e-mail: bourse@bordeaux.cci.fr

    Konsulat RP w Rennes
    Konsul Honorowy: Michel Dorin (francuski, polski, angielski, niemiecki)
    Dories Consultants, Avenue des Peupliers, 35510 Cesson Sevigne
    tel. (0)2-99-83-81-82; fax (0)2-99-83-91-95

    Konsulat RP w Toulouse
    Konsul Honorowy: Longin Fourdrinier
    tel. 5 61 93 59 00; fax 5 61 93 50 78

    Ambasada RP, 22 Chrysanthemon Str. Paleo Psychico
    152-54 Athens, Greece
    tel. (0-0301) 67-78-260, 67-25-793; fax (0-0301) 671-83-94
    e-mail: atenyamb@internet.gr

    Wydział Konsularny:
    tel. (0-0301) 677-57-40/1, 677-88-14; fax (0-0301) 677-88-12

    Konsulat RP w Pireusie
    Konsul Honorowy: Michail D. Kokkinis (grecki, angielski)
    59, Akii Miaouli Str., 185-36 Piraeus, Greece
    tel. (0-0301) 4295-000; fax (0-0301) 4292-345
    tlx 211866 MDK GR

    Konsulat RP w Salonikach
    Konsul Honorowy: Minos X. Kiriakou (grecki, polski, angielski)
    78 Tsimiski Str., 546-22 Thessaloniki, Greece
    tel. (0-030 31) 288-205, 233-110; fax (0-030 31) 234-153

    Konsulat RP w Heraklion
    Konsul Honorowy: Stelios Golemis (grecki)
    30, Idomeneos Str., 712-02 Heraklion (Crete)
    tel. (0030 81) 221-786; fax (0030 81) 221-789

    Ambasada RP
    c/ Guisando, 23-bis
    28035 Madrid
    tel. 9934-91-373.66.05/0 - sekretariat ambasady

    0034-91-373.60.49 - Wydział Konsularny
    fax. 0034-91-373.66.24
    e-mail: madryt@embajada-polonia.org
    konsul-madryt@embajada-polonia.org

    Konsulat RP w Barcelonie
    Avda. Diagonal, 593-595
    08014 Barcelona
    tel. 0034-93-322.05.42
    0034-93-322.05.42
    fax. 0034-93-322.29.07
    e-mail: polonia@ctv.es
    polkonse@ctv.es

    Konsulat Honorowy RP w Palma de Majorka
    C/Bartomeu Sureda i Miserol 4A 1
    07011 Palma de Mallorca - Baleares
    tel. (34) 971 606 455
    fax. (34) 971 609 455
    Konsul Honorowy: Silvia Riera

    Konsulat Honorowy RP w Murcii
    c/ Las Norias, 1-2°D
    30009 Murcia
    tel./fax. 96-829.89.41

    Konsulat Honorowy RP w Walencii
    Cno. Nuevo de Picanya, 31°D
    46014 Valencia
    tel. 96-358.00.02
    fax. 96-358.01.68

    Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Hadze
    Alexanderstraat 25
    2514 JM Den Haag
    The Netherlands
    tel. +31 (0)70 7990100
    fax +31 (0)70 360 2810
    e-mail ambhaga@polamb.nl

    konsul@polamb.nl
    (sprawy konsularne)
    kultura@polamb.nl
    (sprawy kulturalne)

    Ambasada Polski w Indiach
    50-M Shantipath, Chanakyapuri
    110021 New Delhi
    tel. (0-09111) 514-96-900, 514-96-901
    fax. (0-09111) 687-19-14

    Ambasada RP
    No 3 Mahmoud Seif Al-Din Al-Irani St.
    P.O.Box 942050, Amman 11194
    tel. (009626) 551 25 93, 551 25 94, 551 25 96
    fax. 551 25 95
    e-mail: polemb@nol.com.jo

    Konsulat RP w Mombasie
    Konsul Honorowy: Mohamed Reshadi Noor (polski, angielski)
    P.O Box 84385
    80100 Mombasa
    tel. 254 41 228 916/ 227 127
    fax. 254 41 229 095
    kom. + 254 722 411 991
    e-mail: reshadi@sea-bulk.co.ke

    Ambasada RP, Calle G no.452 esq. 19, Vedado, Ciudad de la Habana apartado 6650, La Habana Cuba, Zona Postal: 6
    tel. (0-0537) 66-24-39/40; fax 66-24-42
    e-mail: ambhawpl@ceniai.inf.cu

    Ambasada RP, Smelio g-ve 20 A, MTP Vilnius
    tel. (0-03702) 709-001 do 3; fax 709-007
    tlx: (539) 261125 KG RP LT.

    Konsulat Generalny RP w Wilnie
    adres - j.w., tel. 709-004, 709-005; fax 709-009; fax-modem 709-010

    Punkt Konsularny w Kownie
    Laisvis Al. 46, Kaunus, LT-3000; tel. 206218
    (obsługiwany przez KG RP w Wilnie
    w drugi i czwarty wtorek miesiąca, w godz. 10-14)

    Brak placówki dyplomatycznej, ambasador RP w Belgii
    akredytowany jest również w Wielkim Księstwie Luksemburga

    Konsulat Generalny RP w Luksemburgu z siedzibą w Brukseli
    Konsul Generalny RP w Brukseli jest jednocześnie
    Konsulem Generalnym RP w Luksemburgu

    Konsulat RP w Luksemburgu
    Konsul Honorowy: Alexandre Hubert Jacquemart
    (niemiecki, angielski, francuski, włoski, polski)
    30, Grand-Rue, L-1660 Luxembourg
    tel. (0-0352) 22-31-82; fax (352) 22-31-91

    Ambasada RP, 23 Rue Oqbah, Rabat, Maroc B.P. 425
    tel. (0-0212 37) 771-173, 771-791; fax/modem 775-320
    tlx: (407) 31003 POLMRAB.
    e-mail: apologne@onpt.net.ma

    Ambasada RP, Unter den Linden 72, 10 117 Berlin
    tel. (0.049 30) 220 25 51; fax 229-03-58
    e-mail: ambasada.berlin@t-online.de
    http://www.pol-bot.com

    Wydział Konsularny
    Richard-Strauss-str. 11, 14193 Berlin
    tel. (0049 30) 223 13 204, 6, 9; fax. (0049 30) 223 13 212,164
    e-mail: konsulat-rp-berlin@csi.com

    Przedstawicielstwo Ambasady RP
    Lindenallee 7, 50968 Köln
    tel.: (0.049 221) 937-300; fax: 343-089;
    e-mail: 100430.1174@compuserve.com

    Wydział Konsularny
    Leyboldstraße 74, 50968 Köln
    tel. 937-300, 387-013 do 17; fax 385-074; tlx 41 8881040
    e-mail: 100646.2326@compuserve.com

    Konsulat Generalny RP w Lipsku
    Trufanowstrasse 25; 04105 Leipzig
    tel. (0.049 341) centrala 5623300, 5623310; fax 5623333
    e-mail: 320012667757@t-online.de
    http://www.pol-bot.com/htmkg Leipzig/

    Konsulat Generalny RP w Hamburgu
    Gründgensstraße 20, 22309 Hamburg
    tel. (0.049 40) 6325-029, 6312-091, 6225-030; fax 6325-030
    tlx (41) 212602 KGRPH D.

    Konsulat Generalny RP w Monachium
    Ismaninger Straße 62 a, 81675 München
    tel. (0.049 89) 41860836, 4709216; fax 471-318; tlx 522229 KGPRM D.
    e-mail: 101617.1456@compuserve.com

    Konsulat RP w NORYMBERDZE
    Konsul Honorowy: Karl Gerhard Schmidt (niemiecki, angielski)
    Lorenzer Platz 29, 90402 Nürnberg
    tel. (0049911) 2028-198; fax (0049911) 2028-180
    e-mail: pol-kons-nbg@-online.de

    Konsulat RP w Stuttgarcie
    Konsul Honorowy: Bernd Kobarg
    Am Wallgraben 115, 70565 Stuttgart
    tel. (0-049711) 782-1140; fax (0-049711) 782-1144
    e-mail: poln.konsulat.stgt@deutscher-sparkassenverlag.de

    Ambasada RP, Avenida das Descobertas 2, 1400-092 Lisboa, Portugal
    tel. (0-035 21) 3012-350, 21 3014-200; fax 21 3010-202
    e-mail: embpol@mail.telepac.pt
    www.emb-polonia.pt

    Ambasada RP
    Villa "les Ailes" Fann Résidence x Corniche Ouest
    Dakar BP 343, Senegal
    tel. (0-0221) 825 24 03, 824 23 54
    fax. (0-0221) 824 95 26
    e-mail: ambassade.pl@sentoo.sn
    www.ambassade-pologne.sn

    Ambasada RP: ul. Hummelova 4, 814 91 Bratysława
    tel. (0-0421 7) 544-13-175, 174, 544-13-196; fax 544-13-184
    e-mail: bratampl@netlab.sk

    Wydział Konsularny: adres - j.w.; fax 544-13-193, 184
    Biuro Radcy Handlowego: tel. 544-32-744, 544-30-335; fax 544-32-016

    2nd Floor, 409 Galle Road, 3 Colombo
    Tel: 00 94 11 2 565 612
    Fax: 00 94 11 74 727 010
    Email: kenbalendra@hotmail.com

    Ambasada RP
    Elfenstraße 20a, CH-3006 Bern
    tel. (0-041 31) 3520-452,3; 352 04 53
    fax 0041 31 352 34 16
    e-mail: polishemb@dial.eunet.ch

    Wydział Konsularny
    adres j.w.
    tel. 3525-457, 3520-454;
    fax 351 75 13
    tlx 912841 PL CH

    Stałe Przedstawicielstwo RP
    przy Biurze Narodów Zjednoczonych w Genewie
    15 Chemin de l´Ancienne Route,
    1218 Grand-Saconnex, Genéve
    http://www.itu.int/missions/Poland
    e-mail: mission.poland-pmsz@ties.itu.int
    tel. (0-04122) 710 97 97;
    fax 710 97 99
    tlx (45) 415516 DEPOL CH.

    Konsulat RP w Zurychu
    Konsul Honorowy: Werner Angelo Furrer
    (niemiecki, francuski, włoski)
    Wieslergasse 8, 8049 Zürich
    tel. (0-0411) 344 40 10;
    fax 344 40 50
    (pon-czwart. 10-12, 14-16, piąt. 10-12)

    Ambasada RP, Sri-Yukhon Building, 8 A Sukhumvit Road, Soi 5
    P. O. Box 1167, 10110 Bangkok
    tel. komórkowy (0-0662) 2518-891/3; fax 2518-895
    e-mail: jintn@asiaaccess.net.th
    emb.pol.consul@bk

    Ambasada RP, 5, Impasse No 1, Rue de Cordoue, 2092 El Manar I, Tunis
    e-mail: amb-pologne@ati.tn
    tel. (0.02161) 884-112, 873-837, 874-843; fax 872-987
    tlx (409) 14024 POLMIS TN

    Ambasada RP, Atatürk Bulvari 241
    Kavaklidere PK 20, 06650 Ankara
    tel. (0-090312) 467-56-19, 467-33-15; fax 4273-987
    e-mail: polamb@dominet.in.com.tr
    www.polonya.org.tr

    Wydział Konsularny - j.w.

    Konsulat Generalny RP
    Büyük Çiftlik Sok., Yücel Apt.5/7 Nisantaşi, Istanbul
    tel. (0-090212) 2407-956, 2477-494; fax 2330-1618
    tlx (607) 28257 HAMP TR.

    Konsulat RP w Mersin
    Konsul Honorowy: Jan Taşçci (turecki, angielski, niemiecki)
    Ismet Inonu Bulvari uysal, apt.4 d.7., 33100 Mersin, Turkey
    tel. (0.09041) 12260, 11917; fax (41) 14531, (324) 231-45-31

    Konsulat RP w Edrine
    Konsul Honorowy: Süleyman Özduygu (turecki)
    Belediye Ishani kat. 2 No 8, Edrine
    tel. (0.090284) 2251-185, 2253-644; fax (284) 2122-281

    Ambasada RP, Városligeti fasor 16, 1068 Budapest
    tel. sekretariatu (0-0361) 351-1826; tel./fax 351-1723
    tel. centrali 351 13 00, 351 13 01, 351 13 02; fax 351-1722
    Wydział Konsularny - tel./fax 351-1725
    e-mail: amb.bud@ind.eunet.hu

    Ambasada RP, via P.P.Rubens 20, Monti Parioli 00197, Roma, Italia
    tel. (0.03906) 322-4455, 321-6073, 323-3245; fax 322-3990
    Wydział Konsularny - j.w., BRH - tlx (43) 610325

    Konsulat Generalny RP
    Corso Vercelli, 56, 20145 Milano
    e-mail: milanokg@iol.it
    tel. 0039/02/ 4801-8978, 4801-9084, 4801-9312
    fax 4802-0345; tlx (43) 316472 POLHAN I.

    Konsulat RP w Genui
    Konsul Honorowy: Giuseppe Taró (włoski, angielski, francuski, hiszpański) via G. Alessi 10, 60 128 Genova, Italia
    tel. 0039/010/593 790; fax 592 508

    Konsulat RP w Bolonii
    Konsul Honorowy: Corrado Salustro (włoski)
    Strada Maggiore 24, 40100 Bologna, Italia
    tel. 0039/051/228 909; fax 0039/051/ 227-238

    Konsulat RP w Bari
    Konsul Honorowy: Domenico Centrone (włoski)
    via Abbrescia 85, 70121 Bari, Italia
    tel. (0.03080) 995-4125, 995-7202; fax 995-7181

    Adresy:
    Łódź ul. Tuwima 48

    Zgierz ul. Powstańców Śląskich 21
    Godziny otwarcia:
    Poniedziałek-piątek: 10-18
    Sobota: 10-15

    Telefony:
    42 663-94-92
    791-241-908
    794-904-473
    601-256-242

    Fax: 42 663-94-92
    Poczta: nevadatravel@wp.pl
    Gadu-gadu:

    Skype: nevadatravel nevadatravel
    Pogoda
    O nas     Jak rezerwować      Gwarancja najniższej ceny      Poradnik      Polityka prywatności      Ubezpieczenia      Wycieczki      Na lotnisko
    Znajdź nas na Facebooku
    Twitter
    Google
    Pinterest